Nie každej značke sa podarí uspieť na svetovom trhu a presláviť sa tak, že ju pozná naozaj každý. Za niekoľko posledných desaťročí sa značka Nike zaradila k hlavným lídrom vo svete športu a svojimi kolekciami a štýlom sa stala súčasťou každodenného života miliónov ľudí po celom svete. Nebolo však tomu tak stále. Topánky Nike majú zaujímavú históriu.
V 60. rokoch vládli svetovému trhu vo všetkých športoch obľúbené nemecké značky Adidas a Puma. Až neskôr prišiel americký podnikateľ Phil Knight s nápadom ako konkurovať. Chcel v Japonsku vyrábať lacnejšie, ale vysoko kvalitné bežecké topánky. Nápad bol síce dobrý, no Knight nemal na realizáciu dostatok financií.
Nadšenie mladého podnikavca
Niet sa čomu čudovať, veď v tom čase bol Knight mladým mužom s čerstvým diplomom zo Stanford University. Ako bývalý bežec na stredné vzdialenosti, sníval o spôsobe ako spojiť svoju vášeň pre beh s podnikateľským plánom. V roku 1963 sa mladý podnikateľ dohodol so spoločnosťou Onitsuka, ktorej dcérska značka Tiger vyrába bežeckú obuv. Tí mu dali vzorky bežeckých topánok, ktoré poslal na testovanie svojmu bývalému univerzitnému trénerovi. Ten ich upravoval tak, aby boli na behanie čo najpohodlnejšie. Neskôr ich Knight spolu s trénerom Bowermanom po uzavretí dohody s Onitsukou uviedli na americký trh.
O pár rokov sa toto partnerstvo zrútilo a pod spoločnosťou Blue Ribbon Sports uviedli svoj vlastný rad obuvi. Už od roku 1971 sa tak predávali topánky Nike. Obuv pomenovali podľa gréckej bohyne víťazstva.
Svetoznáme logo za pár dolárov
V úlohe slávneho loga sa ocitol grafický návrh z rúk študentky Carolyn Davidson. Svetoznáme logo sa prvýkrát použilo 18. júna 1971. Dnes patrí logo Nike a slogan Just Do It k tým najznámejším a sú chránené ochrannou známkou.
Širokú ponuku topánok Nike v akciových cenách nájdete v e-shope eobuv.sk.